Описание
Първото издание за България на глобалния бизнес проект Superbrands излезе от печат в началото на 2007 г. Дванадесет години след своето създаване във Великобритания световната програма, която се реализира в над 60 държави, вече е и в нашата страна.
В широкоформатната луксозна книга, известна в много страни по света като Библията на супербрандовете, са представени 69 от най-силните търговски марки у нас - глобални и локални - в сферата на потребителските стоки и услуги. Това са богато илюстровани презентации на две страници, които представят пътя на успеха и съвременното развитие (Brand Case Study) на всеки отделен бранд в един и същ формат: пазар, постижения, история, продуктът, съвременно развитие, промоция, ценности на марката, факти, които не са широко известни.
Книгата е публикувана на български език, като има и отделна секция International Executive Summaries, в която търговските марки са представени и на английски език с анотация, лого и интернет адрес.
В раздела Brand Guardians/Хората зад бранда/ са представени мениджърите, които имат най-съществен принос за развитието и позиционирането на марката и на компанията.
Книгата съдържа и интересни статии, посветени на маркетинга, брандинга и управлението на марките. Представени са методологията на селекция и оценяване на брандовете и съставът на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, който се състои от 23-ма водещи специалисти в областта на маркетинга, бизнес анализа, рекламата, публичните комуникации и дизайна, както и от авторитетни представители на обществените и деловите кръгове, свързани с развитието на свободния пазар и демократичното общество у нас.
Първото издание Superbrands Bulgaria има за цел да промотира част от най-успешните бизнес практики в международен и в национален мащаб, както и да фокусира вниманието на специалистите и на по-широката читателска аудитория върху брандинга като професионална дисциплина, която стимулира развитието на модерната икономика.